onsdag 6 augusti 2008

Upp tidigt


Gick upp vid halv sex. Var vrålhungrig, kunde ju inte ligga kvar då. Svärmor ringde förut och sa att jag inte behövde jobba idag. Vet inte varför. Men ska tydligen jobba imorrn och på fredag iaf. Det var skönt så jag kan vila upp mig efter mitt illamående igår. Känner mig bättre men det kan ju ändras. Hoppas inte det bara. Känner mig inte direkt trött men får se om jag tar mig en tupplur senare. Borde vänja kroppen vid att gå upp tidigt. Få in nya och bättre rutiner än vad jag har haft i mitt liv. Ola åkte till jobbet vid halv sex och då gick jag upp.
Shiva har nästan ätit upp alla våra kex som vi hade. Hon hade fått smaka igår och hon visste väl att de var goda. Inte bra! Så hon försökte ställa sig in hos mig imorse när jag såg vad hon hade gjort. Hon vet att jag kan bli arg... Nu ligger hon och bara sover, sover, sover i soffan. En riktig latmask!
Får se vad som händer idag.
Blir en promenad med Shiva senare. Måste gå oftare och träna mera. Hon glömmer bort så lätt även fast hon lär sig fort. Igårkväll var jag ute med henne och då gläfste hon åt det mesta som rörde sig (människor, djur) och det är inte bra tycker jag. Sen drar hon så förbannat. Men försöker hela tiden att lära henne att inte göra det. Det funkar ibland och en stund men sen glömmer hon av sig. Då är det bara att börja om igen. Hon är jätteduktig när man har henne lös men inte i koppel, tyvärr kan man ju inte ha henne lös hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar