fredag 24 februari 2012

Vi får åka hem

Bebis sover hela natten med lite gnäll. Jag är rastlös och sover max 2 timmar. Har jobbiga eftervärkar. Ont i mage och rygg annars mår jag bra.
Ola är hos mig mellan halv elva och halv ett. Äter kycklingtallrik som han kommer med. Mellan 14 och 16 blir vi utskrivna. Allt ser bra ut men barnläkaren är orolig över att bebis ska få eller redan har gulsot. Han är blek men det är ju även jag och Neo. Hon vill inte att vi ska åka hem men en sköterska ger sitt medgivande i och med att det blir ett samtal och ett återbesök de närmsta dagarna. 16.00 åker jag, Ola, Neo och bebis hem. Helt ljuvligt!

Neos första möte med sin lillebror går jättebra. Han säger hej bebis. Han knackar på baljan och säger vakna bebis. Han är jätteduktig och gullig. Klappar gärna lillebror på huvudet. Blir lite orolig när lillebror låter. Neo sjunger för bebis när han gråter. Han sjunger Blinka lilla stjärna och han gör det helt spontant utan våran påverkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar