onsdag 17 oktober 2012

Möte på dagis

Viggo har blivit sämre i sin förkylning. Mer snorig och rosslar massor. Neo har rätt mycket löst slem så han blir hes emellanåt och måste harkla sig rätt ofta. Men han är inte så snorig även fast han nyser en del.

Viggo har sovit länge idag. Han somnade vid halv nio som vanligt, vaknade väl till lite när Ola kom hem vid sju då jag har ett svagt minne av det men somnade om. Jag gick upp vid åtta och då sov han fortfarande. Jag bar ner honom och la honom i Neos puff och där sov han vidare till strax innan nio. Vaknade lagom tills det var dags att gå till dagis. Neo var trött då han somnade sent igår. Tänk vad skönt om man inte hade behövt gå upp pga dagis, då hade jag fått sova till nio. Så länge har Viggo aldrig sovit. Hoppas det kommer fler såna tillfällen när man inte har nån tid att passa.

I eftermiddag blir det möte på dagis med en fröken och en specialpedagog. Vi ska prata om Neo - om att han har svårt att sitta still när man bör kunna kräva det av honom och att han emellanåt är svår att få kontakt med. Vet inte vad jag ska känna inför detta men får väl se vad som sägs.

Annars blir det väl att packa upp här och var och försöka få iordning här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar