söndag 13 juli 2008

Hundslagsmål


Fortfarande kvar hemma. Mycket skönt!! Trivs hemma.
Mest umgåtts med Ola och svärmor idag. Åt pannkakor hos svärmor. Mycket gott! La pärlplattor med J - det blev en Pippi Långstrump. =) När svärmor skulle göra ett trix och ge alla sex hundarna varsin godis när hon sa deras namn rök Bamse och Oliver ihop. Blodet sprutade i köket. Oliver blödde runt nosen och blev biten i baken men det blev inget sår och Bamse fick ett bett över nacken av Akilles då Akilles alltid försvarar sin polare Oliver. Oliver ville inte alls gå i närheten av Bamse sen utan ville bara bli räddad av alla som gick i närheten av honom. Jag blev jätterädd när jag såg allt blod. Men Oliver hängde iaf med ut på trappen när alla hundarna släpptes ut. Så får väl se hur det går. Två dominanta hanar går inte alltid ihop.
Hittade detta på nätet när jag skrev in första dagen på senaste mensen:
Ägglossningen har skett och ett ägg är på väg upp längs den ena av de två och äggledarna till livmodern. Vanligtvis sker detta 12 – 16 dagar före nästa menstruation. Slidsekretet är tunnare och mer genomskinligt i det här skedet, för att underlätta spermiernas färd mot ägget. En del kvinnor kan till och med få lite ont vid ägglossning. En av de miljontals spermier som tömts ut har befruktat ägget när det befann sig i äggledaren.
Barnet är en anhopning av celler vilka förökar sig snabbt medan de fortsätter sin färd genom äggledaren. Unika celler, vilka ska bli ert barn.
Redan nu kan du känna ömmande bröst, illamående och molvärk i magen liknande de som många kvinnor känner före menstruationen. Din graviditet dateras från första dagen av din senaste menstruation. I normalfallet varar en graviditet i ca 280 dagar eller 40 veckor. Vissa kvinnor känner att de är gravida redan kort efter befruktningen, innan nästa menstruation har uteblivit. 
Det stämmer in på mig. I princip alltihop. Så jag tror att jag är gravid. Men tar inte ut något i förskott förrän jag har fått mitt plus... Men lite glad är jag iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar