tisdag 8 juli 2008

Kvällsmat och promenad


Ola och jag var borta hos syrran och åt kvällsmat. Det blev te och nybakade scones. Riktigt gott. Mysigt att kunna umgås med syrran sådär igen. Det var längesen. Ska bli riktigt kul att få bo här permanent sen. Få vara nära syrran igen och kunna umgås med både Ola och syrran när som helst.
Blev en promenad ikväll med Ola, Shiva, Katarina, Akilles och Oliver. Riktigt mysigt med kvällspromenad. Jag gick med Shiva denna gången och jag tränade lite med henne. Hon drar i kopplet så jag ska försöka få henne att kunna gå med lite mera slappt koppel. Hon skötte sig riktigt bra trots att hon hade andra hundar i närheten och hennes avgudade husse bredvid sig. Men ska ta ut henne på egna promenader ibland så att jag får träna med henne i lugn och ro. Gick nämligen själv med henne häromdagen och då var hon jätteduktig med fot. Så nu har jag lite att göra framöver. =)
Älskar verkligen detta livet med hus, kille, hund och kanske framöver en bebis... Det är detta livet jag är ämnad för!! =) Ångrar mig inte en sekund över detta valet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar