söndag 14 december 2008

Dags att åka hem

Idag åkte jag hem. Gick upp vid elva-tiden och jag packade nästan direkt. Mamma kom till Veronica vid tolv-tiden med mackor som blev över efter kvinnofrukosten i kyrkan. Mycket goda mackor!! Så mamma umgicks med oss fram till kvart över två ungefär. Efter det hämtade hon bilen och hämtade mig för att köra mig till stationen. Jag åkte hem vid tre-tiden med bussen. Blev genast väldigt trött när jag satte mig ner och slappnade av. Jag läste större delen av resan. Ju närmare hem jag kom desto mer snö och fint vinterlandskap blev det. I V var det bara blött, regn och barmark. Det märks att V ligger vid vattnet och Nässjö ligger ungefär i mitten. Jag var hemma vid kvart över fem och blev mött av Ola. Så underbart att se honom igen!! =D När vi kom hem blev jag glatt mött av Shiva - hon hade nog saknat mig en del. =) Hemma åt vi hemlagad pizza med baguette och sallad till. Vi umgicks och gosade en massa fram till sju-tiden då Ola åkte till jobbet. Blev inte mycket tid men mycket tur att vi hann ses något innan hans jobb i alla fall.

Nu vet jag vad hemma är... Och jag är mycket nöjd med svaret!! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar