tisdag 19 maj 2009

Lägger ner amning helt

Nu är det bestämt, eller rättare sagt Neo bestämde det åt mig. Efter att ha försökt med och utan amningsnapp, pumpa och sen mata i flaska har jag bestämt mig för att nu räcker det. Jag vet att Neo kan ta napp och nappflaska och suger jättebra och utan problem så då tänkte man ju att det skulle ju funka att pumpa och ge i flaska då han inte fattar hur han ska suga på bröstet eller får till det sådär bra. Men idag när jag skulle ge honom så visade han direkt sitt missnöje över bröstmjölken. Den var inte alls god. Han sög sig inte fast i nappflaskan och bröstmjölken rann ut lika fort som den kom in i munnen. Då fixade jag ersättning till honom istället - han sög sig fast vid nappflaskan (samma sorts napp som på den med bröstmjölk) och drack upp utan problem. Hmm... Då tänkte jag, det var spiken. Vill inte Neo ha så tänker jag inte fortsätta. Hade han velat ha så hade jag fortsatt pumpa osv...

Imorrn kommer BB hemvård och då får jag recept på tabletter som ska stoppa mjölken. Jag längtar! Vill slippa ha hårda, ömma och läkande bröst helt i onödan. Så ska bli mycket skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar