lördag 20 juni 2009

Ensam utan Neo

Idag var jag utan Neo för första gången. Vi lämnade honom hos hans farmor och farbror med familj medan jag och Ola åkte iväg för att leverera de tre marsvinshonorna till deras nya ägare. Det kändes mycket nervöst och lite jobbigt. Ingen kan ju ta hand om honom bättre än jag och Ola. Ingen mera än vi vet vad han tycker om och inte tycker om, så det var väl det största problemet tror jag.

Efter att vi lämnat marsvinen åkte vi till Ica Maxi. Det kändes också väldigt konstigt - handla utan barn. Ingen Neo att ta ut, ingen barnvagn att dra, ingen bebis att behöva bry sig om ifall han börjar skrika eller inte. Kändes mycket konstigt. Den tomma platsen i förarsätet kändes i mitt hjärta.

När vi kom tillbaka till stugan hade allt gått bra. A hade matat och stod och vyssjade honom i barnvagnen när vi kom. Han halvsov och somnade strax in ordentligt. Tack så mycket A för att du passade honom åt oss! Det lugnade mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar