lördag 20 juni 2009

Panikångest

Fick panikångest idag... Jag hatar det!! Det kommer alldeles för ofta och det tar alldeles för lång tid innan det går över och allt känns hyfsat bra igen. Så medans alla andra njöt av den goda grillade maten satt jag och kämpade med paniken och illmåendet som satt uppe i halsen. Jag åt lite sallad, en liten grillad majskolv och lite pommes med beasås. Usch, jag hatar detta! Denna panikångest har satt sina klor i mig, det är väldigt tydligt. De senaste veckorna, om inte månaden, så har jag fått det iaf varannan dag och ibland varje dag. Jag blir tokig! Vill inte börja med mediciner igen eller annan skit. Speciellt inte pga biverkningarna man får när man börjar. Sist blev jag däckad i två veckor med konstant illamående dygnet runt - när det var som värst låg jag på toagolvet precis vid toaletten. Hur skulle det gå ihop med Neo? Inte alls. Men hur sjutton ska jag slippa denna panikångest?

Paniken kommer av för mycket folk, instängd, att inte vara hemma. Sen i samband med paniken börjar jag må illa, först lite grann men sen ju mer paniken stiger desto mer får jag panik över att jag ska spy. Det gör ju att allt blir värre och värre. Börjar jag må illa så får jag även panik ifall jag inte är i närheten eller har tillgång till toalett. Vill ju inte spy bland folk eller sådär.

Hur fan ska jag göra?! = ( Jag lider verkligen... Jag känner mig som en mycket sämre mamma i och med detta också. Efter en sån här attack sitter lite av illamående känslan kvar i mig och då klarar jag inte av att ha Neo, t.ex mata honom. Jag vill ju! Fan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar