torsdag 13 december 2012

Luciatåg på dagis.

Idag gick Neo luciatåg på dagis. Neo var jätteduktig och satt jättefint på sin stol hela tiden och sjöng med i de sånger han kunde. Förra året ville han inte gå in med de andra och satt halva tiden i mitt knä. Jag var så stolt och rörd till tårar när jag såg honom sjunga. Fikade med macka, pepparkaka, clementin, oboy, kaffe, glögg, te efteråt. Mysigt!

Neo är bökig vid hämtningen på dagis. Han bara springer omkring och vägrar samarbeta när vi ska klä på oss ytterkläderna. Väldigt irriterande!

Ola: Jag tror att det är nån som ska sova nu.
Neo: Inte jag!

Neo: Jag står på pappas fötter.
Jag: Ja...
Neo: Får man det? Nä...
Neo flinar.

Ett bevis på att han faktiskt lyssnar på vad man säger så hörseln är det nog definitivt inget fel på. = ) (Jag säger väldigt ofta Får man det? när han gör något han inte får.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar