onsdag 16 september 2009

Banangröt till kvällsmat

Vid åtta-tiden blev Neo hungrig. Då fick jag ett infall att han skulle få gröt. Han fick inte det i morse. Så jag fixade iordning det och satte honom i babysittern. Han gapade duktigt och smakade ordentligt på gröten i munnen. Ikväll åt han säkert dubbelt så mycket som han har ätit av gröten de två gånger tidigare som han fått det. Det tog inte lång tid efteråt förrän han var trött och somnade direkt i mitt knä.


Han har sovit väldigt mycket idag sen vi var inne i stan. Skönt att han kan sova ordentligt utan större störningsmoment. Har varit lite sisådär med sömnen på dagarna den senaste tiden men han blev väl trött av att få medicin idag. Så skönt att ha honom sovande. Då får jag en hel dags paus och det är skönt plus att han kan ta igen lite. Jag läste att vid 4 månader så har dem en utvecklingsfas så att han sover nu är skitbra!


En timme kvar tills Ola är hemma. Jag vet att jag skulle kunna gå och lägga mig nu om jag ville men jag tror att Neo vill ha mat en gång till innan läggdags för natten och sen vill jag gärna säga hej till Ola när han kommer hem och kunna krypa ner i sängen tillsammans. Man vill ju gärna prata med varann om det är något som har hänt eller sådär innan man går och lägger sig.


Jag börjar bli trött och har varit ett tag. Jag har känt mig risig och trött hela dagen så det ska bli riktigt skönt att få den där efterlängtade sömnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar