tisdag 12 januari 2010

Fullt hus i två dagar.

Igår var jag borta hos syrran från 11 till 15.30. Vi umgicks och tog hand om barn - blir mycket med 2 stycken 2½ åriga tvillingtjejer med ordentlig pipa och en snart 8 månaders vild pojke!

Jag gjorde klart deras kaniner och sen fick dem leka med dem. Kaninerna uppskattades jättemycket och jag är riktigt glad över att dem är klara. = D 

Sen blev det att åka hem när Ola slutat jobba. = ) Skönt att få åka bil hem även fast jag kunde ha gått med barnvagnen. Men inte kul att gå på en rätt trafikerad väg med lastbilar som möter. = (

Idag kom dem hit istället. Syrran kom hit med Linnea medan Ebba var på dagis. Lite lugnare med bara två barn att ha koll på. = ) Neo och Linnea härjade fritt på vardagsrumsgolvet med alla leksakerna. Neo följde efter Linnea och skulle ha det hon hade. Typiskt barn eller? Ska alltid ha det andra har trots att det finns hur många andra leksaker som helst att leka med...

Efter att Neo ätit en ordentlig måltid sov han ett bra tag - det tär på krafterna att knappt ha sovit något efter frukost (vilket han annars brukar göra) och att leka med kusinen. = ) Jag har mest tagit det lugnt - börjat virka lite igen efter ett par dagars paus. Sen blir det, förhoppningsvis, att ta tag i alla leksaker på golvet plus en dammsugning, det behövs verkligen!! = ( Suck. Men så är det när man har en långhårig hund här hemma - skulle behövas att dammsugas varje dag... = S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar