torsdag 14 januari 2010

Säg mama!

Ikväll sa Neo mamma för första gången - två gånger i rad. Dock vet han inte vad mamma är för något ännu. = ) Men det räknas. Jag sa mamma till honom och då sa han mamma också. Så visst, han härmade mig. Men det var verkligen ett rent mamma. Ola hörde det också, Neo satt i hans knä.

Jag hade övat med Neo ett tag under dagen men mest på skoj. Han babblar mycket nu och det låter baba, mama och så men inte rena ljud utan att bara gapar och stänger munnen medan han gör olika ljud. = ) Så jag upprepade mamma hela tiden medan han tittade intressant på mig. Sen sa jag det till honom när Ola hade kommit hem och Neo sa mamma helt rent - utan några tilläggs ljud eller annat. Härligt att höra även fast han inte kan koppla ihop ordet mamma och vad det betyder.

Snart kanske jag får höra det och veta att han menar det. = D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar