torsdag 7 januari 2010

Vägde mig.

Just det... När jag var hos svärmor senast hittade jag en våg på deras toalett. Jag har inte vägt mig på väldigt länge då jag inte orkat byta batterier i min egen. Lat? Jag vet! = S

Vid inskrivningen på mvc: 74 kg. (mindre än vad jag trodde att jag vägde då jag ställde mig på vågen)
Dagen innan Neo föddes: 89-90 kg. (viktuppgång på 15-16 kg)
Dagen efter Neo föddes: ca 82 kg (tror jag)
Hemma hos svärmor: 77,7 kg. (Yeah!)

Jag har alltså gått ner 12,3 kg sen Neo föddes UTAN att träna, banta eller någonting. Jag motionerar knappt och jag äter precis vad jag vill. När Neo var precis nyfödd gick jag rätt mycket med barnvagnen iofs. Även fast det mest var i syfte att träna upp ryggen igen - jag gick som en gammal tant och hade jävligt ont i ryggen de första veckorna efter förlossningen. Plus att jag var tvungen att "hålla upp" magen så fort jag skulle gå någonstans för att det gjorde ont och det kändes som att magen satt nere vid knäna.

77,7 kgs viktnedgång är riktigt bra i och med ingen träning eller bantning. Jag skulle gärna vilja gå ner till inskrivningsvikten om jag fick välja men jag är riktigt nöjd med mina 77,7 kg ändå. = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar