måndag 25 januari 2010

Neo klättrar.

Ikväll upptäckte Neo hur man kan klättra upp på en av våra fåtöljer. Det gick snabbt och jag fattar inte riktigt hur han gjorde. Först reste han sig upp mot den, vilket jag inte blev förvånad över men sen direkt efter var han uppe i fåtöljen med hela kroppen. Han ställde sig upp i stolen och försökte fortsätta att klättra på ryggstödet. Då fick jag ta ner honom... Tyvärr fick jag ingen bild på det men jag hann liksom inte det ifall att han skulle ha ramlat ner. Så nu har man en riktigt vild 8 månaders kille här hemma. Han reser sig upp mot precis allt - tv-bänken med dvd-spelare, bluray-spelare, x-box, boxer osv... Så nu blir det att verkligen springa och jaga på honom. Det lär nog bli många tårar och blåmärken framöver när han inte orkar stå upp mera och ramlar. När han stod mot ena fotpallen ville han gärna fortsätta gå rätt ut utan stöd men det gick inte, han har ingen balans till sånt ännu. När han är i sängen vill han gärna bara ställa sig rakt upp men det funkar inte heller. Funderar på om det är dags att skaffa lära gå-vagn eller om jag ska skita i det av ren bekvämlighet? Jag ser ju att han gärna vill gå och stå själv nu... Får fundera på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar