måndag 22 mars 2010

Skönt men tomt.

Det är skönt att vara själv igen på ett sätt. Man får sköta sig själv och göra allt på sitt sätt. Men det känns ändå tomt. Ingen som man kan prata med eller göra saker med. Trots helgens negativa inslag så är det en del av mig som saknar Ola. Men det är väl tur det... Jag önskar bara att han skulle tjata mindre på mig. Men någon gång kanske allting blir bättre. Jag kan ju alltid hoppas det.
Neo somnade redan vid halv sju. Vid sex var han en riktigt ledsen bebis. Jag pratade i telefon samtidigt och det var inte det lättaste att försöka prata i telefon samtidigt som Neo grät hejdlöst bredvid mig. Så jag fixade välling och gick och la honom strax efter sex. Egentligen skulle han inte i säng förrän tidigast sju men det fick bli såhär. Han somnade efter kanske 15 min så då var han ju verkligen trött. Fick massor av egentid. Tyvärr gick tiden alldeles för fort.
Jag somnade vid halv två inatt och jag trodde att jag inte skulle få sova så länge. Men Neo bestämde sig för att vakna senare än vad jag trodde. 8.20 vaknade jag av att Neo satt i sin säng och pratade. När jag kom in i hans rum satt han och lekte med kudden. Skönt att få sova ett par timmar mer än vad jag trodde.
Idag blir det nog bara att ta dagen som den kommer. Har inga planer alls. = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar