onsdag 16 maj 2012

Neo 3 år!

Neo fyller 3 år idag! Grattis min älskade pojke!! <3

Neo öppnar paket på morgonen. Jag bygger ihop hans tält med Blixten på. Han tar med sig glass till dagis. Han får massor av uppmärksamhet av fröknarna.
Jag ser att T eller E kramar och håller om Neo när de är ute. Hon håller fast honom länge. Det syns att han inte vill men han säger inget utan försöker bara komma därifrån. De står så att ingen ser dem så han får ingen hjälp. Det gör ont i mig att se honom i den situationen och inget kunna göra.
Neo får sin elbil utanför dagiset och får köra den hem. Han tycker att det är jättekul. Han kör från dagis till brevlådan, sen kör han jättefint in genom grinden.
Han vill inte öppna några mer paket hemma. Jag öppnar dem och visar innehållet. Ett par grejer var lite intressanta. Det gjorde ont i hjärtat. Vi läser Godnatt Alfons Åberg när han ska sova. Han tittar på varje sida, han sitter still och är tyst under hela tiden. Det var roligt att läsa Alfons och se hans reaktion.
Jag är pms:ig, inget tålamod, blir arg för allt på en sekund, har mensvärk, nära till gråt, dåligt med energi. Urk!
Neo bajsar på pottan. Han drar av sig byxor och blöja själv. Kommer och visar mig. Jag frågar om han vill sitta på pottan. Han sätter sig på pottan. Jag låter honom sitta där så länge han behöver. Efter ett tag reser han sig upp och tittar i pottan. Jag kollar jag med, det är bajs. Han ser bekymrad ut, jag berömmer och jublar. Han får välja ut ett klistermärke. Han väljer bokstaven O, som i Ola. = ) Så länge han får göra detta på sitt sätt så verkar det funka. *stolt mamma*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar