måndag 21 maj 2012

Om jag bara fick blunda lite

Vaknar vid fyra med magkatarr. Hatar! Sover och vaknar om vartannat fram till klockan sex. När jag sover drömmer jag massor och konstigt.

Jag tar av Neo hans blöja och frågar om han vill sitta på pottan. Visst säger han. Efter ett tag reser han sig upp och säger: hjälpa mig. Då har han kissat i pottan. Jippi! Det går framåt. Tre klistermärken finns nu på pottanpappret: ett ?, ett O och en cykel. Två till så får han en grej.

Barnen vill inte sova på dagen. Känner mig helt slut. Hade varit skönt med en liten stund då jag fick blunda lite men inte då.
Handlar på eftermiddagen. Äter grillat till middag - supergott.
Spelar Neos nya spel och han tyckte att det var jätteroligt. Han skrattade massor.

Neo vill inte sova på kvällen för att han sov en timme i soffan alldeles för sent. Han är gnällig och tjatig. Strax efter halv elva går jag upp till honom då han säger: Va jag gjort. Kommer upp till honom och då har han dragit av sig blöjan och kissat i sängen. Mindre roligt att ha en pigg pojke då och behöva bädda om hans säng. Han har helt plötsligt blivit fixerad av att sitta på pottan. Bra eller dåligt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar