fredag 7 februari 2014

En helt galen dag med två bråkstakar

En helt galen dag! Tänkte att det skulle vara mysigt att få en heldag med barnen nu när det var första dagen på ledigheten för mig. Men det blev inte alls så...
Barnen var överallt, lyssnade inte, var högljudda, bråkade, trotsade osv. Det spelade ingen roll hur mycket eller på vilket sätt jag sa till dem så sket dem i det och ingenting hände. Jag var helt slut på kvällen, gråtfärdig och ont i magen av allt bråk. Jag visste knappt vad jag skulle ta mig till. Ola jobbade hela dagen så jag var helt ensam om bråkstakarna. Vid fem-tiden gick vi till Katarina och Ted för att äta smörgåstårta. Barnen var lite mer sysselsatta med spel, lek och sina kusiner. Ola fick komma och hämta oss så han kunde hjälpa till att klä på barnen och att jag skulle få slippa gå hem med Neo gåendes och dra på barnvagnen i massa snöblask i mörkret.

Sådana här dagar blir extra jobbiga när man är gravid också, man orkar inte lika mycket som när man inte skulle vara det. Känner mig helt värdelös efter en sådan här dag... = (

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar