tisdag 18 februari 2014

En städdag

50 dagar kvar!

Kattis var här mitt på dagen. Viggo tyckte om det då han hela tiden sprang efter henne, skulle visa olika saker och berätta vad det var.

På eftermiddagen fick jag barnen till att hjälpa mig med att städa. De bägge två bar in leksaker till lekrummet. Inne i lekrummet hjälpte dem mig att plocka upp allt lego. Det va helt underbart att de bägge två utan större gnäll hjälpte till. Då vet jag att de kan. Viggo härmas mest men lite blir ju gjort om han ser vad vi andra gör. Neo får ta lite mera ansvar men inte så konstigt vid snart 5 års ålder.

Neo puttade ner Viggo från vardagsrumsbordet (blev mest rädd) och Viggo skallade Neo på ena kindbenet. Så härligt med syskonkärlek, not!

Bägge två blev rätt stimmiga på kvällen. Men Neo somnade vid ca 20.30, Viggo somnade mellan 21-21.30 tror jag. Skönt att det gick bättre ikväll.

Jag duschar, kör igång torktumlaren, dammsuger det värsta, lagar mat plus städningen med barnen. Känner mig rätt mör när barnen är lagda och allt är lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar