lördag 24 oktober 2009

Olidlig smärta

Sitter här framför datorn i liknande fosterställning och försöker slappna av och andas långa lugna andetag. Just nu går det sådär...

Har legat i sängen och vridit och vänt på mig i många många timmar. Jag vet inte hur många timmar jag har varit vaken. Jag vet inte ens om jag har sovit något ännu... Kanske en stund innan denna olidliga smärta tog sig in och tog över hela min kropp. Jag vet att klockan var mellan halv ett och ett när jag stängde av tvn och släckte för att sova. Men jag vet också att jag har legat vaken rätt länge. Neo och Ola sover jättegott och skönt. Jag är riktigt avis. Jag vill inte plågas av magsmärta, jag vill också sova. Jag vet inte riktigt hur morgondagen kommer att gå, om nu smärtan lättar eller försvinner.

När jag var på väg hem från syrran förut på kvällen tog jag en Rennie för att jag kände att det onda började göra sig påmint - ibland hjälper det. Senare på kvällen hemma fick jag ondare men det gick ändå att leva - det var bara lite jobbigt att ställa sig upp, då gjorde det ondare. Innan vi gick och la oss tog jag en Losec Mups just för att jag kände på mig att jag skulle få ont. Den har hjälpt mig hittills. Men tydligen inte denna gången...

Fy fan! Denna smärta! Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Ingenting hjälper. Man kan inte göra ett endaste dugg. Jo, försöka tänka på annat och sysselsätta sig. Släppa lös tankarna funkar inte. Så dessa timmar som jag har legat vaken i sängen har på ett sätt inte varit bra för magen. Så därför gav jag upp mina försök att hitta en ställning som lindrade smärtan och gick upp.

Nu har jag fortfarande ont men jag tror att smärtan har ändrat karaktär. Den är inte lika stark och ihållande. Jag börjar få ont i ryggen och jag tror att det är ett tecken på att min kropp börjar slappna av mer och mer. Kanske finns det ett slut i denna onda tunnel? Jag vet inte om jag kanske ska äta något - suget och det onda känns mer och mer som hungerskänslor. Men jag vågar inte... Ett stort glas vatten möjligtvis.

Jag kan bara säga det att hellre har jag det jävliga magknipet jag får efter att ha druckit mjölk än denna skiten!! Jag har inte haft detta onda i magen på länge. Men all stress och oro jag har känt den senaste veckan tar väl ut sin rätt ut - dopet och annan skit. Idag släppte jag på mycket av oron och då kommer smärtan... Jag har inte börjat må illa än men när det gjorde som ondast ville jag bara spy.

Nä, nu ska jag försöka hitta något att roa mig med. Avleda tankarna och kroppen med och hålla tummarna för att detta ska gå över inom sinom tid. Tur iaf att det är helg och att Ola är hemma. Annars vet jag inte hur jag skulle ha klarat av detta, med Neo och så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar