lördag 5 mars 2011

Stenar runt munnen.

Hade min lediga dag idag istället för imorrn. Kan inte riktigt njuta av min lediga dag när den inte är planerad eller väntad så att säga.

Neo var rätt gnällig och jobbig idag. Jag var helt slut redan vid 14. Men jag tror att han är rastlös i och med att han inte varit på dagis på hela veckan. Men det blir ändring till nästa vecka. Jag bestämde mig för att gå ut i det väldigt fina vädret (förutom att det blåste rätt mycket) och det skulle jag inte gjort. Vi gick ut och jag upptäckte att det inte var så bra väglag - is, vattenpölar och grus överallt. Inte alls lätt för en snart 2 åring att gå på. Han hittade vattenpölarna och det var roligt. Plaska och gå omkring. = ) När vi kommit en liten bit sprang Neo lite för fort för att hans fötter skulle hänga med. Han ramlade med ansiktet före. Händerna klarade sig utan några skråmer men han fick en massa stenar runt munnen som gjorde sår. Skrapsår på ena sidan av näsan och ett blödande sår i gropen på överläppen. Mycket skrik och tårar. Han ville ha tutte men jag hade ingen med mig. Så jag bestämde mig för att traska hemåt. Försökte torka med hans tygvantar, gick inte så bra. Han hittade en stor vattenpöl på vägen hem och den traskade han i fram och tillbaka. Gick knappt att få bort honom därifrån. Tur att den korta promenaden inte bara var fylld med smärta och tårar. När vi kom hem fick han mysa i fåtöljen framför Spöket Laban. Resten av dagen blev rätt lugn.

När Neo var lagd i sängen var det dags för 2a chansen i Melodifestivalen. Jag satt och sydde samtidigt och kom ytterliggare en bit på Tiger. = ) De som kom vidare till Globen var Sara Varga och The Moniker. Mina två favoriter! Så jävla bra! = D Ibland går det åt rätt håll helt enkelt. = D

Ångesten har släppt lite även fast jag känner mig bekymrad och nedslagen. Men det gör inte lika ont i magen och i bröstet. Det är bra. Detta måste fixas på nåt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar