måndag 27 oktober 2014

Viggo driver mig till vansinne

Grattis Penny och Troja på eran 1 årsdag!! <3

Vi sjöng för Penny vid frukosten och hon fick en filt i present. Pojkarna är hemma från dagis och vi får sova till 7:30, slappar i sängen till 8:30 innan barnen vaknar.

Viggo är en bestämd liten pojke. Skulle fixa en macka till honom.
Viggo: Vill ha blå macka. (färgen på påsen)
Jag: Vi har bara gul och röd.
Viggo: Vill ha röd macka.
Jag tar upp brödet.
Viggo: Nej, jag vill ha gul.
Jag byter bröd. Frågar va han vill ha på mackan.
Viggo: Abbelad. (Marmelad)
Jag visar honom burken med marmelad.
Viggo: Nej!
Jag: Det är marmelad.
Viggo: Nej!
Jag: Vill du ha korv istället?
Viggo: Nej, abbelad.
Jag tar fram burken.
Viggo: Nej!
Jag smetar på marmelad i alla fall. Han vill ha marmelad man trycker ut, inte i burk. Han börjar äta mackan. Fixar juice till honom, ställer glaset framför honom.
Viggo: Vill ha fast... (saft)
Ridå...
Han driver mig till vansinne emellanåt. Under hela tiden är han sur och ledsen. Han skjuter fram underläppen så att han ser ut som en marulk. = )

Molly lyckades att ta sig runt vardagsrumsbordet ett varv på rygg. <3 Hon puttar sig runt med fötterna, puttar ifrån med hälarna. Blir sur om det är något som tar i, som stoppar henne.

Molly somnar vid 20 men vaknar knappt 30 minuter senare pga hosta. Hon har ont av hostan. Så hon får va hos mig till 22-tiden då hon blev trött igen. Tycker synd om henne! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar