måndag 26 september 2011

Både roligt och tråkigt från Neo.

v. 20+3. <3

När vi lämnade Neo på dagis fick han grinden på sig. Ola sa förlåt Neo. Neo svarade direkt: Det gör inget pappa. Mitt fel. Då tog jag lätt tag i Neo så att han skulle titta på mig och sa bestämt: Det var inte ditt fel. Jag förstår inte alls vart han fått detta ifrån. Vi har inte sagt något sånt här alls. Jag blir ledsen och det känns i mig när han säger att det är hans fel när någon säger förlåt. Han är ju knappt 2½ år… Lilla gubben!  Hur ska vi kunna hjälpa dig?

När vi gick hem från dagis ville Neo ha ett äpple från ett av träden. Jag tog upp och kollade på ett äpple som låg på marken. Då sa Neo: Nej mamma. Det är usch. Jag kunde inte låta bli att skratta och pussa på honom. Ett bevis på att vissa saker jag säger och upprepar går in i huvudet…

Nattningen går inte alls bra. Han läggs vid 19 och somnar vid 20.30. Han är ledsen och skriker hela tiden. Skitjobbigt! Jag är själv också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar