tisdag 20 september 2011

Snuttefiltar på löpande band

En nästintill smärtfri dag! Jippi! Hade lite ont efter morgonpasset men efter vila och en lugn eftermiddag så har det onda jag hade försvunnit. Riktigt skönt! = )

Imorrn blir det lite mera att göra. Lite längre morgonpass, eftermiddagspass plus föräldramöte på kvällen. Men hoppas på att ryggontet ska hålla sig borta större delen av dagen.

Sitter och kollar på tv, surfar runt och njuter av tystnaden. När jag kom hem hade Ola redan lagt Neo, vilket var riktigt skönt - kände inte för att bråka med honom själv ifall att det hade blivit så. Ola jobbar över ikväll och jag vet inte alls när han kommer hem. Jag kanske får somna själv... = ( Neo somnade runt åtta utan några protester från hans rum.

Har gjort klart en snuttefilt idag i svartmelerat. Har börjat på en till snuttefilt i grönmelerat. Den svartmelerade blev avlång för jag hade gjort stolpar istället för halvstolpar - den skulle ha blivit fyrkantig. Men den funkar nog ändå. Den svartmelerade blev mera tuff på något sätt. Den grönmelerade blir mer bebisaktig, en mycket fin bebisfärg. Grön, gul, vit i skiftande. Den andra är svart, grå, vit i skiftande. Sen ska jag köpa den turkosmelerade och aprikosmelerade och göra något av, antagligen snuttefiltar. Jättefina färger och härligt garn som är mjukt men inte för tjockt. Den grönmelerade gör jag med halvstolpar och den blir mera kompakt så den blir nog bättre. Kul att sitta och virka framför tvn eller så. Man behöver inte tänka utan bara göra halvstolpar och sen vända och fortsätta göra halvstolpar. = D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar