tisdag 6 september 2011

Bajstrött! I need to sleep!

v. 17+4. <3

Jag är bajstrött idag!! Jag känner att jag kan avlida när som helst. Halvslumrade i soffan i 1½ timme tror jag efter att jag jobbat morgonpasset. Hade kunnat sova mycket längre än så. Inte så lätt dock att få någon ordentlig tupplur när jag har en son som antingen står bredvid mig och säger mamma sover eller hoppar/klättrar på mig. *suck* Men skönt var det att sluta ögonen för en stund. Kom faktiskt i säng vid 22 igår och det var länge sen som jag låg i sängen vid 22. Jag somnade väl 22.30 kanske. Mycket bra för att vara jag! Men inte fan kände jag mig mycket piggare när väckarklockan ringde, även fast jag kom upp i tid idag.
Behöver en rejäl natts sömn (helt drömfri, tack!) och sovmorgon! Hoppas på det mellan lördag och söndag. Måste få sova!!

Neo: Prickade rätt på färgen svart idag. I en Nicke Nyfiken-bok som han fick häromdagen är det ballonger med olika färger för att man ska kunna lära sig dem om man vill. Jag pekade på alla och sa vad de hette. Sen efter det har han pekat på rätt ballong flera gånger när jag frågat vart den svarta är. Men sen har han även haft lite fel på andra som han har kunnat innan. Men det verkar som att brun håller i sig och stannar kvar i minnet. = ) Han har även börjat med att berätta saker för oss. Han vill visa upp saker som han har hittat/fått/hämtat. Säger kolla, kolla och visar stolt upp grejen han har. Har även börjat lite smått kunna svara på vad han har gjort under en dag – t.ex. på dagis eller hos farmor om hon varit barnvakt. Han vill gärna berätta saker och ting. Det är häftigt! Längtar verkligen tills han kan komma hem från dagis och berätta vad han har gjort under dagen, vad han ätit, något nytt han lärt sig eller upptäckt, om någon varit snäll/dum, vilka han lekt med osv. Men det kommer säkert sen när han är närmare tre år och därefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar