måndag 5 september 2011

Skaka i hela kroppen!

v. 17+3. <3

Neo: När vi var i affären förut gjorde Neo en riktigt rolig grej. Både jag och Ola skrattade gott. På barnprogrammet Einsteins pratar dem mycket om musik och konst. Just nu är just Einsteins den stora favoriten. När de fyra barnen i programmet ska åka med sin raket så kan dem åka i olika hastigheter och då nämner dem musiktermer. Adagio – sakta, Moderato – måttligt fort (lite snabbare), Allegro – hastigt (fort), Presto – mycket hastigt (superfort). Medan dem säger dessa sakerna ska man klappa i takt på knäna, på magen, på axlarna och sist upp med händerna i luften och sen skaka på hela kroppen. Detta kan Neo och hänger med jättebra med att säga de olika namnen och klappar på knäna och sådär. Åter till affären – han klappade på kundvagnen och sa Adagio och Moderato, sen på sig själv och sa Allegro. När han kom till Presto gungade hela hans kropp och han skrek rakt ut: PRESTO! UPP MED HÄNDERNA OCH SKAKA I HELA KROPPEN! Han sa inte riktigt alla orden men det var detta han menade. Det som var mest tydligt var: Presto! Skaka hela poppen! = D Inte så konstigt att jag skrattade så att jag grät. Detta gjorde han om och om igen. = D Han hade ren glädje i ögonen varje gång han kom till presto. Älskade barn! Du är så duktig och härlig! <3
Neo är sjuk – hostar som jag vet inte vad emellanåt så vi kör på hostmedicin morgon och kväll för att hålla den dumma hostan under kontroll. Annars hostar han upp lungorna och ingen av oss får sova om nätterna.

Bebis: Jag tror faktiskt att jag har känt flera små buffar från bebisen idag. Jag känner av dem när jag sitter ner men inte när jag står eller går omkring. Den kanske tycker att jag ska röra på mig mera? Buffarna kommer på höger sida så den ligger väl på tvären och sparkar lite. Den låg helt på tvären på ultraljudet så det tror jag nog att den fortfarande gör, till viss del. = )
9 dagar kvar till RUL… = D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar