torsdag 29 september 2011

Sparkarna kommer oftare.

v. 20+6. <3
Neo:  Han somnar nog inom en timme i alla fall. Trots höga och livliga protester vid läggdags så är han tyst och lugn efter att jag har lämnat rummet.
När jag hämtade honom på dagis sa fröken A en rolig sak om honom: Pojken som håller fröknarna vid god vigör. Ser till att vi inte blir stela.
Jo, min pojke har spring i benen mest hela tiden och det är så otroligt härligt att se all kärlek han får av sina fröknar M och A. Det är kramar, positiva ord, bus, lek och glädje. Så underbart! De bästa personer man kan lämna sitt barn till. Den dagen vi inte kommer ha barn på det dagiset kommer bli en stor sorg – vare sig det beror på flytt eller ålder. Jag älskar Neos dagis och hans fröknar.

Plutten: Allt mer buffar och sparkar. Det känns skönt! Men det är inga större sparkar och inga långa stunder. Men det är lite på morgonen när jag kommit igång och sen är det lite mera på kvällen, då det verkar vara en vakenstund för bebisen. De senaste dagarna har jag tyckt att jag haft sammandragningar på kvällen. När alla ”uppgifter” är färdiga – jobb, kvällen med Neo och nattning. En del är riktigt påfrestande – både fysiskt och psykiskt. Då blir magen lite spänd och det känns konstigt i magen. Men det håller inte i sig så länge om jag bara vilar direkt. Så jag är inte så orolig! Har inget av detta på dagen, bara på kvällen. Inte lika ont i ryggen längre, kan känna av ont efter en jobbig arbetsdag med mycket lyft och aktivitet när jag går hem men inget som är förlamande. Mycket skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar