lördag 1 november 2008

Dagens händelser

Vecka 14 (13+4)

Var hos syrran förut och umgicks lite. Jag och Ola åkte iväg till A6 och skulle kolla runt lite. Ola köpte en bluetooth och lämnade in två gamla mobiler som han fick rabatt för. Jag gick till Bokia och jag hittade en födelsedagsbok (har velat ha en sån ett tag) plus två nya pennor (en vit med texten prinsessa och en blå med gula fjärilar på med texten Carolina på). På vägen hem åkte vi och köpte pizza och godis. Efter det åkte vi hem till Katarina och Ted. Då var svärmor och hennes man där också. Fick reda på att vi har jobb minst två veckor framöver. Bra med pengar men känner bara "jobbigt" och "tröttsamt" inför det. Vill så gärna ha ett dagjobb eller iaf kunna göra detta jobbet på dagen. De som jobbar på dagiset vill visst ha det rent när de kommer dit på morgonen men vaddå, vi som städar ska väl också kunna ha ett liv?! Eller är vi mindre värda bara för att vi är städare?! *morr* På kvällen vill man ta det lugnt och umgås med familjen, det kan inte vi för vi måste passa upp på de där gnälliga kärringarna... *suck* Jag skiter i det. Jag tänker städa på dagen iaf. Det vore bättre för Katarina sen också när tjejerna är på dagis mera, då kan ju hon åka och jobba och sen har hon resten av dagen att umgås med familjen på. Det vore bättre. Inte lika mycket känslor som "jobbigt", "ångest" och "vill inte" över det hela då...
Har varit hos Katarina och Ted tills nu - vi har umgåtts, ätit pizza, fikat, mosat i oss godis och spelat Buzz - Big quiz. Jag vann andra omgången rätt stort. =D

Nu ska jag börja fylla i min födelsedagsbok - börjar bli många att hålla reda på numera. =D Sen blir det läggdags, blir ju att sova bort hela dagen imorrn istället då... Inte så kul!

Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar