onsdag 12 november 2008

Lugn dag

Vecka 16 (15+1)

Fick sovmorgon idag. Rätt skönt faktiskt. Men sov inte längre än till elva ändå. Gick upp och satte mig vid datorn. Spelade sims ett tag. Ola skulle få sova ett par timmar till. Ringde mina tre samtal utan resultat - två jobbsamtal och till soc om intyg. Katarina kom hit med tjejerna vid ett eller något. Vi satt vid varsin dator och spelade - jag Sims och hon Dogz. Ebba vaknade vid halv tre och Linnea var vaken vid tre när jag tittade ut. De fick träffa Ola en kort sväng och det var ju tur det. Ola åkte nästan direkt vid halv fyra tiden till Jönköping och köpte Guitar Hero 3 Aerosmith och ett krigsspel. Han åt mat där och jag fick fläskpannkaka hos Katarina och Ted. Ola följde med och jobbade idag, han lovade det. Så vi blev färdiga väldigt snabbt. Skönt att komma hem hyfsat tidigt på kvällen. (2 dagar kvar!) Satt till nio-tiden och spelade Guitar Hero och kollade på när Ola och Ted spelade krigsspelet. Hemma satt jag och Ola och myste lite och pratade om jobb innan han åkte till jobbet vid halv elva. Har nästan precis stängt av Sims som jag har spelat sen dess.

Nu blir det att gå och lägga sig. Är dagis imorrn mellan 9 och 12 - hade en ledig dag idag från dagis. Så ska vara färdig 15-20 min innan. Har lyssnat på en ny ljudbok ikväll också. Lyssnade klart på "En plats i solen" av Liza Marklund förut. Nu har jag börjat på "Saffranshjärta" av Jonas Bonnier. Även Katarina Ewerlöf som läser upp den. Hon är den bästa uppläsaren tycker jag. Klockren och har superbra inlevelse!

Nu ska jag krypa ner under täcket med både levande hunden Shiva och gosedjurshunden Milo nära mig. Då sover jag bra. Lyssna lite på boken och sen somna in. Vill bara försvinna bort i drömmarna nu. Alldeles för mycket tungt och mörkt runt omkring mig nu. Bara det kunde försvinna en stund...

Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar