onsdag 5 november 2008

Inskolning

Vecka 15 (14+1)

De 1½ timmarna på Ebbas och Linneas dagis gick jättebra. De lekte med alla leksaker, de fick måla med fingerfärg, mysa inne i Vita rummet och innan vi åkte hem var vi med på en liten samling. Ebba blev bara lite upprörd när en av fröknarna skulle tvätta av henne all fingerfärg. Så det var ett klart framsteg. Linnea var ju självklart lite mesig så fort hon fick se sin mamma, annars var det inga problem alls. Ebba hittade härliga lysdioderslingor och Linnea play/pause-knappen på stereon i Vita rummet så inga problem med sysselsättning iaf. Imorrn blir det ytterliggare 1½ timme på dagiset och jag följer med då också. Så upp vid senast halv nio imorrn. Förhoppningsvis kommer jag ihåg att ringa mina samtal då som jag inte gjorde idag. *hmm*

Efter dagisbesöket skulle vi åka hem men mötte våra sambos kusin J på vägen. Hon ringde och vi möttes upp på ett fik och fikade och pratade lite. Vi gick även lite på stan då J skulle shoppa till sig själv och hennes barn. Jag köpte tre nya trosor på Lindex - det behövs verkligen, plus en bok på rea (25 kr) och ett kort till Ola på Bokia. Blir väl kanske en liten sväng på stan imorrn med efter dagiset så ska kolla efter lite flera böcker - fanns allt möjligt. Så kul tycker jag!! =D

Efter det åkte vi hem då Ebba och Linnea hade somnat. Åkte hem till Katarina, släppte ut hundarna och hämtade lite grejer till tjejerna. Sen bar det av hem till mig. Ola hade precis gått upp när vi kom hem. Katarina och tjejerna stannade på middag, Ted kom efter jobbet. När vi ätit färdigt åkte jag och Katarina och jobbade. Usch, vad jag hatar att jobba kväll!! =( Vi var hemma vid halv tio ungefär. Gjorde lite extra ikväll så det tog lite längre tid även fast vi var färdiga med det vanliga på 1½ timme. Var poliskontroll på vägen hem också men Katarina klarade sig på blåstestet... =D

Ola har åkt till jobbet. Har knappt sett honom idag, det märks på mitt humör - vresig och trött. =( Så blir ett par lugna timmar fram till läggdags.
Tror att de torra fläckar jag har fått på kroppen emellanåt i större delen av mitt liv är någon form av stress och oro-utslag. Har ju varit orolig och nojjig ett bra tag nu plus stressen över jobbet och så. Nu har jag hur många fläckar som helst och det var längesen jag hade så här många. Ibland har jag knappt haft någon medan andra stunder har det kryllat av dem. När jag tittar tillbaka så har fläckarna varit som flest just när jag har mått som sämst och haft sämst förhållanden i mitt liv. Borde egentligen kolla upp dem men det funkar att smörja in dem. Men tyvärr kommer de ju flera om man fortsätter i samma takt som innan. Hoppas att det lugnar ner sig framöver.

Nu ska jag fortsätta lyssna på ljudboken jag håller på med (Jenny S) och kolla mina sidor på nätet. Skönt att kunna sitta ner och vila ryggen efter snabbt arbete utan vila ikväll. Får vila nu och när jag sover. Imorrn är det en ny dag men nya äventyr...

Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar