fredag 28 november 2008

Dreamhack

Ola körde mig till Dreamhack vid sex-tiden. Han skulle vara på A6 under tiden jag var Dreamhack. Anton mötte mig utanför och fixade att jag fick mitt besöksband som hans kompis skaffade åt mig. Jag fick en rundtur överallt - tre salar (en stor och två "lite mindre") med massor av människor vid sina datorer, runt väggarna var det andra aktiviteter som t.ex x-box 360 med krigsspel, guitar hero 4, dansmatta, vanligt nintendo och turneringar vid datorer och viloplatser med stora kuddar, en sal var det massor av olika företag som hade olika grejer för sig och gjorde reklam (störst var nog ställena för WoW). Det fanns även en stor scen för olika event i den större av salarna. Alla började applådera i takt med musiken när Tetris-låten spelades - en typisk datalåt. De låtar som även spelades var Gummibjörn och Naken (vaken?) i min säng. Typiska datalåtar tycker jag. Vi gick en promenad runt området när vi tyckte att det blev alldeles för varmt därinne - människorna och datorerna allstrade en hel del värme om man säger så. Den sista halvtimmen stod vi vid hans ställe och med hans gäng. Vi pratade en massa. Då kom hans ex Fanny förbi. Inte riktigt Antons typ kanske, inte som jag har tänkt mig i alla fall. Hon var lite för mycket och jobbig. Hon skulle behöva ha någon som säger åt henne vad som är acceptabelt och inte, hon gick på som en ångvält och gjorde som hon ville. Ingen har väl sagt åt henne och satt gränser, det verkade inte som det i alla fall. Tyvärr är Anton lite mesig så han lär ju få dras med henne ett bra tag i lägenheten - OM han inte lär sig att sätta ner foten, vilket hon behöver...

Ola hämtade mig vid åtta-tiden. Tråkigt att tiden var över med Anton men det kommer nog fler tillfällen att träffas och umgås. Resten av kvällen var lugn och mysig - precis som det ska vara med den man älskar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar