söndag 22 juni 2014

En kaosdag, som vanligt

När jag går in och kollar Neo innan jag själv ska sova ser jag att han leker Pippi Långstrump. Han sover med fötterna på huvudkudden och har Bamse-filten lindad tätt runt kroppen. Min lille skrutt!

Jag och Molly går upp vid 7. Ola och pojkarna går upp vid 9. Jag slumrar lite i soffan med Molly på mig. Det är skönt, jag är så trött.

Tillbringar större delen av dagen i Jönköping. Köper en till snuttefilt till Molly, playmobile till pojkarna, ett set med kläder till Molly, två par leggings till mig men ska lämna tillbaka det ena.
Blir förbannad när vi är på McDonalds. Vi står länge i en kö för att köpa glass. När vi nästan är framme kommer ett par ungdomar fram för att hämta glass som de sen tidigare betalat. Visst, visst. Sen när de har gått kommer en kvinna fram och försöker förklara att hon fått fel smak på sin Frappé. Men då hojtar jag i! Nu är det faktiskt vår tur, vi står i kön! *morr* Man kan inte bara tränga sig före hur som helst bara för att man redan har betalat eller att nåt är fel. Ställ dig i kö som alla andra jävla kärring! Så vi tillbringade ca 2 timmar på McDonalds pga långa köer och toabesök. En skitdag!

Är hos Kattis och Ted på kvällen. Barnen leker med sitt nya playmobile. Molly växlar mellan att va glad/pratsam och panikskrik. Det tär på en... Hon va sån större delen av dagen. Jag önskar att hon vore mer glad och att hon inte går direkt till panikskrik från glad. Hon gnäller aldrig, hon skriker. Upptäckte en liten vit prick i hennes tandkött och det är ruggligt där i jämförelse med andra sidan. Hon dreglar kopiöst mycket. Har hon ingen dreglas på sig blir hennes body dyngsur fort så man måste byta på henne. Blir inte förvånad om det dyker upp en tand där om ett par veckor... Stackars lilla unge! <3 =´(

Viggo somnade nog fort efter saga. Trots att han sov i bilen och en omgång i vagnen i Jönköping. Han va trött!
Neo ska som vanligt bete sig illa. Ska ha en massa att äta på - trots kvällsmat, springa upp och ner, tjata, inte lyssna, leka, bråka osv. När ska detta jävla beteende gå över?! Han va jätteduktig på dagen i Jönköping. Spelade inte över, tjatade inte, gick ordentligt, lyssnade för det mesta. Sen ballar han ur på kvällen. Är han ordentlig på dagen kommer det på kvällen och tvärtom. Aldrig får nåt va bra...
Molly somnar i min famn när hon fått komma hem och gosa. Så hon somnar runt 21 för kvällen.

Kaos... Som vanligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar