söndag 29 juni 2014

En katig Neo

Ola gick upp med Molly vid 7-tiden. Jag fick fortsätta sova till 9:30-tiden. Jag behövde det. Min kropp och själ va helt slut. När jag vaknade till liv hörde jag att även pojkarna va vakna. Jag måste ha sovit hårt då jag inte hört att de gått upp.

Hade en slapp dag. Den gick fort. Molly sover långa och bra pass. Är nöjd och glad däremellan. Så som jag vill ha henne varje dag. Myser med Neo när småttingarna sover.

Är hos Kattis på kvällen. Äter pizza och barnen leker. Molly bryter ihop vid 20-tiden för då är hon trött och vill hem. Viggo bryter också ihop och blir förbannad på allt.

Pojkarna får bada innan sängen. Viggo är fortsätt arg. Neo kan inte låta bli att reta honom lite extra. Molly blir arg när jag försöker ge henne mat, hon vill bara sova. Slocknar direkt när jag sätter mig tillrätta. Gosar med Neo tills han somnar och lyssnar på Frost. Han somnar innan sagan ens är slut. Viggo somnar fort efter att Ola sagt godnatt, han va nog skittrött eftersom han va så arg.

Neo är så katig när han svarar oss eller när vi bara visar oss i närheten av honom.
Jag går in i spelrummet till Neo för att ge honom lite kläder.
Han säger då: "Vad vill du mig nu?" (Han suckar och stönar)
Sen när jag sa till honom att han skulle följa med Ola upp så sa han nåt i stil med att jag skulle låta honom sköta sig själv...
Samtidigt som han säger dessa saker går han omkring och morrar bara för att poängtera att han inte tycker om att bli tillsagd, att man stör honom eller att man bara ska låta bli honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar