torsdag 26 juni 2014

Viggo tränar på färger

Ytterliggare en dag som det är bajsjobbigt att gå upp när väckarklockan ringer men vi kom upp allihopa iaf...
Ännu en bra lämning denna veckan för Viggo. Han har blivit lite gnällig och velat gråta men absolut inget panikskrik eller fasthållning. Han har läst bok eller börjat leka utan problem. Tyvärr såg han mig i fönstret när jag gick hem igen och jag såg att han blev ledsen och ropade mamma efter mig. Så surt men hoppas och tror att det gick över fort.

Molly sov rätt bra på dagen. 3 timmar i streck tror jag det blev. Sen somnade hon igen på vägen hem när jag hämtade pojkarna och då sov hon väl kanske en timme. En bra dag med henne. Inte alls lika mycket skrik idag trots att hon ätit dåligt, i mitt tycke.

Neo får titta på Lego the Movie efter dagis och det gjorde hans dag. Han satt som klistrad och tyckte att den va rolig. Jag gosade med honom när han skulle sova och han somnade fort. Kände att jag behövde visa honom att jag älskar honom massor trots att jag jämt verkar arg.
Viggo somnade nog fort. Han va trött och sa godnatt mamma flera gånger. Min gosplutt!
Molly vaknade vid 23, fick lite mat, gos med älsklingsfilten som är nytvättad och sen somnade hon om med ansiktet intryckt i filten. Tror att hon saknat den.

Viggo går in i badrummet. Pekar på var och en av de tre mattorna. Rosa, svart, grön. Han prickar in färgen på alla, det gjorde han från början med. Riktigt bra på färger har han börjat bli. Vi tränar inte men försöker få in övning i vardagliga saker - räkna, färger, bokstäver, sånger, dansa osv.

Ska bli såå skönt med sommarlov!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar