måndag 23 juni 2014

Har varit en bra dag

Gav inte Molly mat innan jag gick och la mig vid midnatt så hon vaknade vid 3 för lite påfyllning. Gjorde 120 ml vatten men tror att hon inte åt mer än max hälften innan hon somnade om i famnen helt ovaggad.
Vaknade sen vid 5 då Ola gick upp, sen ringde väckarklockan vid 7. Vardagen är här igen...
Alla tre barnen var svårväckta idag. Svårt att helt plötsligt behöva gå upp tidigt vid en viss tid när man fått sova så länge man vill de andra dagarna. Molly ville väl sova länge då hon ätit på natten. Så kom lite sent till dagis men det skiter jag i.

Neo skulle få titta på sommarlovsmorgon med sina kompisar på smartboarden på dagis. Det kan jag tänka mig att han tyckte om och uppskattade. Kul att dagis gör sånt för de barn som inte kan ha ett långt sommarlov och va hemma.
Att lämna Viggo va som en dröm helt plötsligt. För bara nån vecka sen fick han panik och blev verkligen såå ledsen när jag sa hej då men idag blev han bara lite gnisslig i början och ville sätta sig i soffan med Fröken E för att läsa en saga. Han va glad och sa hej då utan problem. Så underbart att kunna gå från dagis med en bra känsla i hjärtat istället för skuldkänslor och sorg av att lämna en väldigt ledsen unge.

Neo hade P här i 1,5 timme ungefär. De hade kul och de funkar ihop. Viggo pratade om P och P´s mamma när vi åt mat efter att de hade gått hem.

Molly sov mellan 9 och 12:30. Tack! Sen sov hon ett par pass på nån timme på eftermiddagen, somnade för kvällen vid 19. Vaknade vid 22 för mat, gosade en stund och sen somnade om. Hon har haft en bra dag, inte alls mycket skrik. Varit väldigt nöjd, även som vaken.

Mår illa och har lite ångest på kvällen. Vet inte varför...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar