måndag 16 juni 2014

Pippi Långstrump och brustet hjärta

Viggo är på dagis. Neo följer med Ola till affären. Molly sover länge vid lunch. Jag får andas!! Samlar energi.

Mindre skrik och tjat på Neo. Pratar med honom normalt, intresserar mig för det han säger (jag är intresserad!) är med honom. Det känns härligt!

Träffar Pippi Långstrump (privat teater hos släktingar). Neo är lite avvaktande men sen är han med i rollspelet. Viggo ger sig in i det hela med hull och hår. Han är helt betuttad. Följer efter Pippi överallt. När Pippi gått går Viggo åt det håll hon gick och säger: "Pippi vänta. Pippi vänta, sa jag." Jag får hämta tillbaka honom flera gånger. Gullunge!

Åkte till syrran efteråt. Fikade och barnen lekte. Molly va som vanligt på ett dåligt humör, som alltid på kvällen. Hon behöver va hemma och softa på kvällen, mysa inför läggdags. Så är det varje kväll. Så efter klockan 18 är det bara att hålla sig hemma.

Får en chans att va med Neo. Jag läser Bamse, tätt intill i sängen, släcker lampan och vi håller om varann. Han klamrar sig fast, lindar armen om mig. Då måste jag ta hand om Molly som skrikit i 30 minuter, otröstlig. Fan!! Jag och Neo behövde denna stunden. Men för Neo slutade det väl lyckligt - han somnar med sin pappa nära. Medan jag får sitta i soffan med en strulig Molly och ett brustet hjärta. =´ (

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar