måndag 24 januari 2011

Bara ett barn?

Känner mig lugnare efter att ha kollat runt på nätet efter andra som bara har ett barn och är nöjda med det. Jag känner mig bara stressad över att skaffa ett barn till och det känns inte rätt. Det känns lättare med bara ett barn. Man har råd med det mesta som barnet vill ha. Man behöver inte dela upp sig och känna sig stressad över att man ska ha tid med alla. Jag bara längtar tills Neo blir äldre och äldre. Man kan hitta på mer saker. Det blir roligare. Just nu känns det jobbigt att behöva börja om från början igen. Sen tyckte jag inte om att va gravid. Jag vill inte riskera att må dåligt igen nu när jag mår bra. Kanske blir allt värre med magkatarren och annat pga en till graviditet. Det vill jag inte riskera. Just nu är jag nöjd med det jag har. Jag tänker va allt för Neo. Just nu ser jag bara fördelar med ett barn. Det kan ändras men det lär nog dröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar