tisdag 11 januari 2011

En otursförföljd dag.

Fan... Ingen bebis denna månaden heller. Just nu känns det som att vi lika gärna kan skita i det. Allting känns stressat och pressat. Det verkar som att min kropp inte är redo för att bli gravid. Just nu vill jag bara skita i allt. Det känns inte rätt. Vänta ett år eller två. Neo som storebror vid 3-4 års ålder låter mer lockande just nu än vid 2½. Jag tror att våran "tradition" med 2 års mellanrum och månader i följd har hetsat mig. Men dagens mens förstörde det. Det blir ingen september 2011-bebis så traditionen är bruten. Nä, vänta och känna sig mer redo tror jag på! Det kan bara bli bättre.

Sjukdomsstatus:
Mens. Molvärk, satan ibland. Huvudvärk. Illamående som går upp och ner. Seg och trött. Ryggont, mest i svanken (beror nog på mensen). Blää!!
Neo har tydligen varit lös i magen idag. Efter vällingen kom det 2 stycken "maginfluensarapar". Men han är pigg i övrigt. Lite fisig med kanske.
Shiva är dålig i magen - bajsar löst, fiser och måste ut ofta.
Usch, för dåliga magar!!


Idag är jag tacksam för...
... jobbat mellan 8.30 och 16.30 idag. Fint med en 8 timmars dag!
... att bli mött av en glad pojke som ropar mamma efter en lång dag.
... gos i soffan med Neo.
... att vi kom hem hela efter en otursföljd dag.
... att mensen kom... ?!
... god mat! Pasta med bacon.
... kärlek och mys!

Klagomuren:
... allting har gått åt helvete idag. stressig morgon, sen till dagis, bilen bara slirar på gården, hamnar i diket med bilen, kaos och massa strul på sjukhuset, sen kom mensen nu på kvällen efter massa krämpor under dagen.
Hoppas morgondagen blir bättre!

Be happy and grateful for everything in your life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar