onsdag 5 januari 2011

Neos alla hyss.

När klockan började närma sig 21 började jag få ont i magen. Skulle han vakna även ikväll? 21.30 vaknade han. Jag gick upp med lite välling. Han fick också en ny blöja då han var väldigt kissig. Han var hysterisk emellanåt. Han fick vara i sin säng. Jag sjöng, la mig på hans matta, körde igång Svingelskogen och körde igång krokodilspeldosan som jag hämtade. Efter en halvtimme lugnade han sig. Jag kramade om honom, sa godnatt och att vi ses imorrn. Han var lugn när jag gick. Han har låtit en gång en kort stund sen jag var uppe och det är ca 30 min sen. Hoppas på att han fortsätter att hålla sig lugn och somnar snart. På ett sätt har det gått bättre ikväll. Han är inte hysterisk nu och dem andra kvällarna har han gråtit/varit hysterisk i två timmar. Längtar tills dagis börjar.
Neo har börjat med en dum grej. När han blir arg så slår han huvudet i hårda grejer medvetet. T.ex. nu ikväll slog han huvudet i vardagsrumsbordet två gånger, när jag var hos honom förut körde han in huvudet i spjälorna och en annan gång har han kört in huvudet i glasdörrarna på vår tv-bänk. Men så som han höll på ikväll har jag aldrig sett honom. Jag är orolig för min lille pojke! Idag känns det som att jag har varit så elak mot Neo. Han har gjort en massa hyss, det har blivit massa nej, mitt tålamod har varit i botten större delen av dagen. Jag har försökt allt. Han skrattar lite och sen fortsätter han med en massa hyss. Jag håller på att bli tokig! Snälla, låt det bli måndag och dagis nu!
Neo målade idag. Han valde den orange kritan mest. Han sa något som lät som orange. Ett litet ljust moln idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar