lördag 8 januari 2011

Neo slår sig och sätter i halsen.

Neo badade innan tuppluren. Undrar när han ska börja gilla att duscha? Eller åtminstone acceptera det. När han sov tog jag hand om disken och började plocka upp här och var på golvet. Neo satte en äppelbit i halsen efter tuppluren. Det var bara att stoppa ner fingrarna i halsen och det lossnade direkt. När jag satt vid datorn stod Neo och gungade på den lilla stolen samtidigt som han tittade på tv. Helt plötsligt dråsade han i golvet med stolen över sig. Jag tror att han åkte in i tv-bänken också på väger ner. Han grät och tog sig hela tiden på kinden, hakan och munnen. Jag tog upp honom och satte mig med honom. Han blödde massor i munnen och senare såg jag att han hade ett sår på hakan. Inne på toa tryckte jag in papper i munnen för att få det att sluta blöda. Jag fick inte titta i munnen så jag vet inte vad det var som blödde - tänderna, tungan eller läppen/kinden. Men det slutade blöda sen. Han fick alvedon för hakan verkade besvära honom en del. Han lugnade sig. Sen lekte han som vanligt och åt bra. Såret verkade vara ytligt. Så jag vet inte riktigt om det verkligen var bänken som gjorde det. Usch, ingen trevlig grej. Stolen står nu i hallen då Neo började gunga med den igen lite senare. Neo kom i säng vid halv åtta tror jag. Jag läste Bolt och nattningen var lugn. Tyvärr blev det ingen utevistelse då det regnat och töat hela dagen. Vill inte vara ute i blasket. Nu sova!! Godnatt!

Idag är jag tacksam för...
... att det inte blev värre när Neo slog sig och satte i halsen.
... ytterliggare en lugn och mysig nattning.
... Neo när han satt i soffan med dammsugarmunstycket och spelade gitarr och sjöng precis som Händige Manny (Mämy) på tv.

Klagomuren:
... att Neo slår sig själv i huvudet när han vill få som han vill. Han vet att det gör ont och då brukar ju vi ta upp honom. Väldigt smart gjort men inte alls roligt att se. Han får uppmärksamhet och vi tröstar honom när han slår sig. Jag förstår inte varför han har börjat med detta. Nu händer det oftare och oftare. Min som har blivit destruktiv! Jag vet inte hur vi ska göra för att få honom att sluta... = (

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar