fredag 25 februari 2011

En dag på Monkeytown.

Dagens shopping: Badbyxor, en bok med siffror i, en hög med kläder och ett pussel till Neo, tre böcker och en läsdagbok till mig. På Citygross hittade jag även två nya filmer till Neo - Nicke Nyfiken och Spöket Laban.

Dagens roliga: Vi var på Monkeytown. Härligt att kunna släppa lös Neo helt. Han var i full gång i två timmar. Vi tog bara en liten fikapaus mitt i men annars höll han igång hela tiden. Han klättrade, åkte rutschkana, lekte i bollhavet, lekte med stora legobitar, åkte pulka på ett rullband och sprang flera varv där man kunde åka på cyklar och bobbycar. Det blir fler gånger, det är jag helt säker på! Efteråt var Neo jätteslö och låg mest och myste i vagnen då vi gick i affärer.

Dagens hoppas: Att Veronica kan följa med hem till mamma imorrn! Det skulle bli så kul om hon kunde det.

Dagens jobbiga: Att Neo inte alls ville sova när jag ville det. Så det blev mycket gråt och skrik fram till nio-tiden. Han fick ventoline och alvedon trots att han inte hade feber. Men han lät konstig i halsen vid inandning, det blir heller inte bättre när han gråter och skriker massor. Han kunde i alla fall somna lugnt sen.

Dagens godis: Ahlgrens bilar, Polly, ugnsbakade chips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar