tisdag 22 februari 2011

En mindre bra dag.

Dagen har mest varit seg. Jag har varit jättetrött hela dagen. Jag jobbade 1,5 timmar imorse och det var skitjobbigt att gå upp trots 2 snooze. När jag kom hem igen låg Ola och Neo fortfarande i sina sängar. Jag gick och la mig bredvid Ola och vi slumrade till ett tag. Jag och Neo gick upp vid tio, Ola lite senare. Det var skönt att få slumra lite till fast jag var fortfarande trött efter det. Timmarna gick för fort tyckte jag och jag var trött. Vi åkte in för att köpa cigg och snus. Jag började jobba vid halv två.

Jag kom hem vid halv sju. Då möttes jag av en ledsen Neo i spjälsängen. Försökte en stund med den stora sängen men orkade inte hur länge som helst. Så det blev spjälsängen igen. Han var verkligen jätteledsen. Det gör så ont i mig att höra honom så ledsen och jag känner mig helt hjälplös. Jag kan inte få honom att lugna sig eller sluta gråta när jag är i rummet med honom. Han lugnade sig lite när jag sjöng för honom och han sjöng det han kunde. Men efter att jag gått ner och sagt godnatt sista gången tog det inte jättelång tid så var han tyst och sov. Jag längtar tillbaka till hur det var förut. Detta tär på både mig och antagligen Neo att dessa nattningar ska innehålla bråk, skrik och tårar.

Nu är det snart dags för sängen, jobb imorrn. Timmarna nu på kvällen har även dem gått alldeles för fort, som vanligt. Jag känner mig helt slut emellanåt för jag hinner knappt hämta andan. Men det är bara att hålla i! Har haft halsbränna och illamående större delen av dagen. Nu har jag börjat rapa ägg också. Hoppas på en lugn natt och att det inte blir värre. = /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar