lördag 26 februari 2011

Kalas för mamma.

En tripp till Västervik blev det. Mamma fyller år på tisdag så det blev kalas idag. Tyckte att man åt mest hela tiden då det blev lunch/middag, fika med glass och sen tårta efter det. Neo sprang omkring och kollade in alla rummen och pillade på det mesta han kom åt men jag tycker att han skötte sig riktigt bra. Han lyssnade på oss när vi sa åt honom och han gjorde inte allt för stora hyss. Fast han försökte ta ett tänt ljus och det var ju inte så lyckat då han hade hela handen över lågan. Men Ola var snabb och avvärjde en katastrof (jag var ute) och vad jag kunde se efteråt så fanns det inga märken eller så i hans hand. Han grät inget heller utan reagerade med att ta bort handen när det blev varmt.

Imorse hostade Neo och var lite snorig. Men han var pigg i övrigt så därför beslöt vi oss för att åka. Hade han haft feber och verkat hängig hade vi stannat hemma. Tyvärr blev Neo sämre ju längre tid vi var hos mamma. Han åt inte speciellt mycket då han hostade och snorade. Men han blev mer och mer hängig plus att han kändes varm. Han hade blanka ögon och inget verkade kul. Han lullade mest runt från rum till rum. Han sov halva vägen hem tror jag och den sista biten sa han knappt något, han brukar babbla en massa med oss annars, och han var väldigt hängig. När vi kom hem fick han sitta hos Ola och gosa. Ville inte slänga ner honom i sängen direkt nu när han är sjuk. Ingenting annat än pappas knä dög för honom. När jag skulle ta honom för att ta temp och byta blöja på skötbordet började han gråta och sa pappa. Så det blev klädbyte, välling och blöjbyte i Olas knä. Hade inte mage att ta honom därifrån igen. Han fick sitta under filt och titta på tv. Han gosade massor! När vi sen bestämde oss för att lägga honom var det knappt att jag fick slita honom från Olas famn. Men Ola följde med upp och bäddade in honom i en filt och då gick det bra. Neo var glödhet när jag hade honom i famnen - varenda kroppsdel var jättevarm. Hoppas på att alvedonet och en god natts sömn utan för mycket hosta gör honom piggare. Men söndagen blir väldigt lugn hur som!

Dagens gulliga: Trots att Neo var väldigt sjuk så kunde han skratta emellanåt. Han räknade en massa och skrattade med oss. Min gosiga och underbara unge! Jag älskar dig så otroligt mycket! <3

Dagens saknad: Att umgås med Veronica. Fick se henne en liten stund innan vi åkte hem då jag lämnade en present från mig och K. Pratade lite, lånade hennes toalett och klappade om hennes katter. Saknar att sitta och prata och skämta med henne. Köra vårt race! Men hoppas på att få in en helg i Västervik framöver. Vill så gärna bli mitt gamla jag så att säga, Inte behöva tänka på barn och vardag. Bara köra på med en mycket god vän!

Dagens snälla: Conny laddade diskmaskinen och Neo var ute i köket. Conny frågade Neo om han kunde trycka på knappen som körde igång diskmaskinen. Han tryckte på knappen ett par gånger men kunde inte trycka tillräckligt hårt så med lite hjälp av sin mormor körde han igång maskinen. Han blev berömd av Conny, mormor, mig och Ola. Så kul att se att även Neo får hjälpa till! = D

Dagens prat: Neo räknar hela tiden, så fort han får se en siffran han kan så börjar han räkna - hela tiden! Sen sa han mommo (mormor), Onny (Conny), Niina (Katarina och Martina), Ebba, Nea, Ola och en del andra ord. Men det som är mest poppis nu är att räkna och att lära sig namn. = ) Jag är en mycket stolt mamma! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar