söndag 27 februari 2011

Neo är fortfarande sjuk.

Dagens sjuka: Neo är hostig och snorig som bara den. Hängig och slö. Men har inte haft någon feber idag.

Dagens shopping: Vi var inne i Jönköping idag. Det som blev handlat var tre t-shirtar och fem par strumpor till Neo (H&M), en Händige Manny-bok till Neo och en läsdagbok till Veronica (Bokia), två anteckningsblock till mig, en bunt med vita papper och badkritor till Neo (Åhlens), en grön potta och en pall till Neo (IKEA).

Dagens jobbiga: Att Neo är så pass dålig att han inte riktigt kan komma till ro som han vill. Han var jätteledsen och panikslagen vid sänggåendet. Men misstänkte att han hade magknip då han inte ville ha välling och han fes så att det luktade. Hans fisar brukar inte lukta. Efter ett tags skrikande gick jag ner med honom så att han fick träffa sin pappa. Då bajsade han så att det smällde i blöjan och det var rätt löst. Så det var ju skönt att han kunde lätta på trycket tillslut. Inte konstigt att han inte ville äta eller kunde somna när han har ont i magen. Han vaknade till för en stund sen och grät men lugnade sig snabbt när Ola var uppe. Kanske en mardröm? Jag tycker så otroligt synd om Neo. Får se hur han mår imorrn när han vaknar för att då bestämma om det är någon idé att ta honom till dagis.

Dagens gulliga: Neo vaknade och jag gick upp för att kolla honom. Nappen hade kommit bort så han var ledsen för det men trött. Jag hittade nappen i sängen. Jag frågade om han skulle lägga sig ner igen. Då la han sig på filten och sa Natt. Jag sa god natt till honom och klappade honom på kinden. Jag sa att han var en duktig kille och att vi ses imorrn. Då sa han Natt igen. Min älskade pojke! <3

Dagens läsning: I den nya boken Beautiful Dead (Jonas bok). Den verkar spännande och bra. Har inte hunnit läsa så mycket ännu men än så länge har jag inte tröttnat på den. Mycket positivt!

Dagens film: Wallander - Cellisten på fyran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar