måndag 21 februari 2011

Ger upp om att få Neo i stor säng.

Igår kväll fick jag ont i magen och kände mig jättekonstig. En början på förstoppning. Fick sova inatt, tack och lov. På morgonen när väckarklockan ringde kände jag mig fortfarande dålig så jag skrev till K att jag inte kunde jobba just då. Så jag fick vila en stund till. Men magen har varit lite sådär hela dagen. Som tur är så löste sig allt nu på kvällen. Äntligen kunde jag gå på toaletten och lätta på trycket. = D Så nu borde det fixa till sig med magen. Har även fått i mig lite mat så nu kanske huvudvärken försvinner också.

Var mest att säga hej och hej då när jag kom hem. Ola har sin jägarexamenskurs ikväll. Men han kommer hem vid halv tio så jag hinner se honom en stund innan det är läggdags. Vissa dagar blir det mindre kvalitetstid men man får njuta av de dagar man får tillbringa tillsammans. Ola är ledig resten av veckan så vi ska nog få in lite tid tillsammans.

Neo var på dagis idag. Lämningen var den bästa på väldigt länge. Han sprang in och började kolla av läget direkt. Vi var kvar en stund och kollade vad han tog sig för. När vi skulle gå sa vi bara att vi skulle gå och att vi ses sen. Han tog en fröken i hand och gick in till rummet igen. Inga tårar, ingen gråt. Helt underbart! = D
Han blir så ledsen när han ska sova. Han vill ligga i den stora sängen men jag vet att det inte går. Han pekar på den stora sängen och säger säng. Sen när jag säger nej så blir han så otroligt ledsen. Det skär i mig när jag hör hur ledsen han blir. Men jag vet också att han vill vara i sängen bara för att leka. Han lägger sig ner en liten stund men sen går han ur och i sängen. Han har inga tankar på att sova i sängen, då orkar inte jag hålla på. Så det blev spjälsängen på en gång. Han var rätt ledsen ett tag men inte så länge som han brukar vara. Sen när jag hörde att han inte hade någon napp tog jag en napp nerifrån och gick upp. Jag lät lampan i taket vara släckt, gick in och stoppade nappen i munnen, pussade honom i pannan och gick ut. Jag sa ingenting. Han började låta direkt på det sättet som visar att han är trött när han fick nappen i munnen. Då blev jag lugn. Sen blev han tyst och nu antar jag att han sover. Så fort jag och Ola får tid så ska den stora sängen bort. Den bara stör just nu. Neo ska inte behöva se den när han ska sova och sen veta att han inte får vara i den. Det är bara dumt!

Resten av kvällen blir soft, skapligt i säng då jag är seg och känt mig dålig de senaste dagarna. Imorrn ska jag jobba på morgonen så då är det ju rätt bra att man har fått sova tillräckligt och att man orkar ta sig upp när väckarklockan ringer, hur lite man än vill det.

Kollade på Familjen Annorlunda. En av tvillingarna i familjen Ilmrud grät, då började storasyster Engla-Freja sjunga Manboy för honom och stoppade ett finger i hans mun. Pojken slutade gråta och blev lugn. Så otroligt gulligt! = D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar