tisdag 28 augusti 2012

Dagens räddning.

Igår när jag var nere i tvättstugan såg jag nåt som jag tyckte såg ut som en mask. Tänkte inte mer på det. När jag sen gick förbi igen tittade jag lite mer noggrant på den. Jag blåste på den och då rörde den på sig. Såg även att den hade en tunga. Så det var inte en mask, det var en orm! Spindlar och grodor har jag mött på men inga ormar. Så blev väldigt överraskad!

Idag gick jag ner för att kolla om den var kvar. Den hade flyttat lite på sig men var kvar i samma rum. Den rörde på sig men inte lika snabbt när jag blåste på den. Så den började bli slö. Tog ett glas och satte det över den och sen ett papper under för att hålla den kvar. Sen gick jag ut till det höga gräset utanför och släppte ner den. Petade lite på den och då ringlade den iväg in i gräset. Så nu är den på ett bättre ställe än i våran källare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar