måndag 27 augusti 2012

Väldigt tidig morgon.

Urk. Detta är jag inte van vid. Gick och la mig försent till att börja med. Hörde Neo hosta vid midnatt så nu har även han invaderats av denna envisa hosta. Sprang mellan Viggo och min säng ett par gånger efter att jag lagt mig så kom aldrig riktigt till ro och när jag väl somna så tog det inte lång stund innan jag vakna igen. Halv fem vaknade Viggo och grät. Det är väldigt ovanligt. Han fick mer mat och vi trodde att han somnat. Eller inte... Mitt i allt började Neo hosta. Ola gick in till honom och då va han ju vaken. Han ville sova hos mig. Jag la över Viggo i sin säng och Neo la sig bredvid mig. Han fortsatte hosta och Viggo bökade. Neo fick medicin mot sin hosta men den lägger sig ju inte direkt. Så Viggo vaknade till ordentligt och la sig på magen. Neo låg still bredvid mig men somnade inte. Så vid tjugo över fem gav jag upp. Två vakna pojkar som bägge hostar. Jävla förkylningar och jävla astma!!

Neo tittar på film och Viggo leker på golvet. Hoppas på att Viggo somnar om ett tag och Neo kraschar i soffan. Jag tänker äta lite och hoppas innerligt att jag får sova en stund sen. Känner mig som en levande död...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar