fredag 31 augusti 2012

Hatar förkylningar!

En ny dag är här. Ingen dag jag ser fram emot direkt.

Sov bra fram till klockan två inatt. Sen började Viggo hosta i omgångar. När den ena hostattacken ebbat ut och han slumrade till igen kom nästa hostattack. Hörde även vid ett tillfälle att hans lungor började pipa. Tänkte direkt att nu blir det likadant som förra gången då vi fick åka till akuten. Men som tur var gick pipandet över rätt snabbt. Han höll mig vaken en timme då han hostade massor så att han började gråta. Sen blev han täppt så fick ge honom näsdroppar och då Blor han alltid jättearg. Ett tag funderade jag starkt på att gå ner till vardagsrummet så att han slapp väcka Neo och hålla Ola vaken. Men jag var så trött! Neo sover bra på nätterna men man får ju inte ge hostmedicin till bebisar och då blir det såhär. Tillslut kom han till ro och vi fick sova lite bättre allihopa.

Jag har blivit riktigt förkyld nu. Snorig, täppt, tungt att andas och lite hosta. Känner mig risig och har ont i kroppen. Jag har inga problem med att ta hand om sjuka barn men så fort man blir sjuk själv blir allt väldigt mycket jobbigare. Sen började visst Ola få ont i halsen igår så snart ligger han här hemma och snorar han med.

Ola jobbar hela dagen och efter jobbet har han möte så barnen får inte träffa honom alls så får se hur denna dagen blir. Det regnar ute och då blir allt lite gråare.

Häromdagen var vi på Rusta och kollade på tapeter till nya huset. Hittade en tapet som ska bli fondvägg i lekrummet. Det är med Blixten och hans vänner. Det blir nog bra. Hittade även en tapet som jag gillade så får se om vi köper den och var den hamnar i så fall.

Nu ska jag se om Viggo vill sova en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar