lördag 11 augusti 2012

Neo måste kissa

Vaknar med ont i rygg och axlar. Ville inte gå upp ur sängen trots att klockan var halv nio. Det var så skönt under täcket!

Neo går före mig till övervåningen. När jag nästan är uppe kommer Neo springandes från sovrummet och ropar: Jag måste kissa! Gör det då säger jag. När jag kommer upp har han dragit ner blöjan till knäna och satt sig på pottan. Jag går vidare in till hans rum för att lägga Viggo på golvet. Jag säger åt Neo att om han är färdig får han dra upp blöjan igen. Han drar upp den och kommer in i rummet. Men han vänder i dörren och säger igen att han måste kissa. Han springer till pottan och drar ner blöjan. Ett ögonblick senare reser han sig upp och visst sjutton är det kiss i pottan! Jag blir så otroligt glad att jag gör hejarop, berömmer massor, kramar och pussar på honom i massor. Efter det syns det att han är stolt över det han gjort. Han blir lite blyg och ler. Min goa unge!! Hoppas att detta händer fler gånger. = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar